Az idei évben a 82. Nemzetközi Zöld Hét 26 csarnokban került megrendezésre. A kiállítás története 1926-ra nyúlik vissza, azóta rendezik évről-évre. A rendezvény volumenét jól mutatja, hogy 70 országból közel 5000 újságíró tett jelentést az eseményről.


2017-ben hazánkat érte a megtiszteltetés, hogy a Zöld Hét kiemelt partnere legyen, ami óriási lehetőség akár országimázs szempontból is. Az 1.600 m2 területű magyar standon 33 magyar kiállító kapott helyet és lehetőséget. A kiállításon 400.000 látogató fordult meg az egy hét alatt, és a kiállítással kapcsolatosan megjelenő hírek alapján a látogatók 48 millió Eurót költöttek el a vásárban.

Ez tehát azt is jelenti, hogy a kiemelt helyen szereplő magyar standot is akár 400.000 ember láthatta és kóstolhatta meg a magyar élelmiszergazdaság és a magyar konyha különlegességeit.

A nemzetközi Zöld Hétre látogatók használhatták a Virtual Market okosalkalmazást, ahol már termékekre rákeresve is lehetett válogatni a kiállítók között.

A kiállítás hivatalos tájékoztató kiadványában megjelenő cikkben (http://www.gruenewoche.de/DieMesse/News/), a magyar standon elsősorban a természetes alapanyagokból készülő termékeinkre hívtuk fel a figyelmet. Nemcsak a pálinka, hanem a kiváló minőségű magyar bor is kiemelésre került. Kóstolhattak az érdeklődők magyar házi csapolt sört, gyümölcsbort, kürtöskalácsot, mézet, a magyar csárdában pedig kiváló főtt ételeket is fogyaszthattak az látogatók. További fontos üzenetként jelent meg a hazai GMO mentesség melletti szilárd álláspont, amellyel ezen stratégiai döntésünket szerették volna a cikk írói megerősíteni.

A nemzetközi Zöld Héten kapott, kiemelt lehetőségre a jövőben hosszú időt, minden bizonnyal több évet kell majd várnunk. Az idei kiemelt helyünknek köszönhetően bizakodhatunk új gazdasági kapcsolatok kialakulásában is, magyar és nemzetközi partnerek között.