A mosószerek piacán óriási verseny zajlik, mióta a mosógépek beléptek a háztartások életébe. Elsőként a mosópor, majd idővel a folyékony mosószer és gélkapszula is felbukkant a fogyasztóknak szánt polcokon.

Ezúttal arra voltunk kíváncsiak, mit keresnek a vásárlók, amikor a számukra legtökéletesebb folyékony mosószert szeretnék kiválasztani a rendelkezésükre álló hatalmas kínálatból.

Az eredmények megismerése érdekében egy nemrég végzett kutatást vettünk alapul, amiben hat folttal szemben keresték a leghatékonyabb megoldást. Ezek olyanok voltak, mint például a kakaó, cékla, sár és olajos szennyeződések. A felmérésnek érdekes eredményei születtek, amikből szemezgetünk párat, hogy jobban megismerjük a piaci trendeket a folyékony mosószerek kínálatát illetően.

Érdekességként azonnal leszögezendő, hogy a tudatos vásárlók nem csupán a legnagyobb hatékonyságot keresik, hanem az is fontos számukra, hogy az általuk kiválasztott folyékony mosószer egészségi és környezeti hatása pozitív – vagy legalább semleges, de semmiképp ne negatív – legyen.

A nagy folyékony mosószer teszten éppen emiatt a mosószerek foszfáttartalmát is figyelembe vették. Hiszen köztudottan minél kisebb a vegyszer foszfáttartalma, annál kevésbé jelent terhelést a környezet számára.

A fentiek alapján a teszt végén elmondható, hogy a szupermarketek és drogériák termékei az élen végeztek, míg a középmezőnybe olyan termékek kerültek, amikben vagy a foszfortartalom volt túl nagy, vagy a hatékonyság bizonyult kicsinek.