Michigan lesz az első amerikai állam, amely induktív járműtöltési technológiát alkalmaz az utakon, hogy felgyorsítsa az elektromos járművek (EV) elterjedését.

Michigan kormányzója, Gretchen Whitmer ezt a Motor Bella autószalon keddi megnyitóján jelentette be. Az Induktív Járműtöltés Pilot a Michigan állam Közlekedési Minisztériuma és a Jövő Mobilitási és Villamossági Hivatala közötti partnerség.

Egy villamosított útpályarendszert fog kiépíteni, amely lehetővé teszi az elektromos autók, buszok, transzferek és egyéb járművek vezetés közbeni feltöltését, lehetővé téve azok folyamatos működését, töltési megállás nélkül. Ez kezeli a távolsági szorongást, miközben a közutakat biztonságos, fenntartható, megosztott energiaplatformokká alakítja.

“Michigan volt az otthona az első mérföldes aszfaltozott útnak, és most egy innovatív infrastruktúrával egyengetjük az utat a holnap útjai előtt, amely támogatja a gazdaságot és a környezetet, és segít elérni a szén-dioxid-semlegességre vonatkozó célunkat 2050-re” Whitmer kormányzó. “Ez a projekt megerősíti elkötelezettségemet az elektromos járművek infrastruktúra kiépítésének felgyorsítása iránt Michiganben, és új lehetőségeket teremt a vállalkozások és a csúcstechnológiai munkahelyek számára az elektromos járművekre való átállás közepette.”

Az MDOT partnert keres az Induktív Járműtöltés Pilot megtervezéséhez, finanszírozásához, értékeléséhez, iterálásához, teszteléséhez és megvalósításához Wayne, Oakland vagy Macomb megyék egy mérföldes, államilag üzemeltetett útszakaszán.

“Az MDOT-nál tudjuk, hogy a mobilitás jövője a kapcsolódást is magában foglalja, és ez a kezdeményezés jól illeszkedik más sikereinkhez, amelyek a járműveket és az infrastruktúrát technológia révén összekapcsolják” – mondta Paul C. Ajegba, az MDOT igazgatója. “Ez egy olyan modell, amelyre az egész államban építeni fogunk, hogy tovább mozdítsuk elő a kormányzó széles körű és ambiciózus jövőképét.”

“A legjelentősebb változás kellős közepén vagyunk az autóiparban azóta, hogy a Model T több mint egy évszázaddal ezelőtt legördült a futószalagról, és Michigan ismét irányt szab a jövő járművei gyártásának és a töltés bevezetésének. Ezek olyan megoldások, amelyek szélesebb körben elérhetővé teszik az elektromos járművek alkalmazását” – mondta Trevor Pawl, az OFME mobilitási igazgatója. “Ez a villamosított út nagy mértékben felgyorsítja az autonóm járműveket, és biztonságos, fenntartható, hozzáférhető és megosztott közlekedési platformokká változtatja utcáinkat.”

Ez a michigani adminisztráció egy sor kapcsolódó bejelentését követi az elmúlt hónapban – beleértve az új támogatások első körét a mobilitás és az elektromos járművek beruházásainak felgyorsítására az államban; egy robot kézbesítési program az utolsó mérföldes kézbesítésekhez, amelyet Detroit városközpontja közelében tesztelnek; és a Detroit Smart Parking Lab, egy új állami/magánszektorbeli együttműködés az automatizált parkolóinas-szolgáltatás és az elektromos járművek töltési technológiájának tesztelésére.

“Újjáépítjük az infrastruktúrát Michiganben. Narancssárga hordók vannak mindenhol. Fontos, hogy újjáépítsünk, de rugalmas módon tesszük, amely támogatja a fejlett technológiát” – mondta Whitmer újságíróknak.

Az Allied Market Research jelentése szerint világszerte a vezeték nélküli elektromos járművek töltési piaca 2030-ra eléri a 210 millió dollárt, ami 36,4%-os CAGR 2020 és 2030 között.